Sömn, kanske inte så överskattat

Sömntrassel har varit en del av min vardag de senaste åren. Har provat det mesta, från receptfria saker, promenader, varm mjölk osv till rätt starka piller. Ingenting har egentligen hjälpt. När jag pluggade kunde jag sova ikapp missad sömn rätt lätt genom att inte gå upp tidigt, men när man ska vara på jobbet åtta går inte det riktigt... Hur som, senaste månaden har det blivit värre igen, efter att ha varit under någorlunda kontroll en tid. Och nu är det inte bara det att det tar tid att somna... När jag hade katten hos mig väckte den mig nätterna igenom, och jag har fortsatt att vakna även nu när den är hemma hos sig igen. Så, inte nog med att det tar femhundra år att somna, nu får jag inte sova sammanhängande den tid jag faktiskt sover. Efter ett par veckor såhär kan jag konstatera att det är fruktansvärt jobbigt. Påsar under ögonen (okej, minsta problemet förvisso) lättirriterad som fan, svårt att koncentera mig. Nu börjar det verkligen märkas helt enkelt. 

Förr levde jag litet efter att sömn bara är ett dåligt substitut för koffein, men nu är jag inte lika säker. Och jag har framför allt upptäckt hur viktigt det är med sammanhängande sömn, även om man inte sover tillräckligt många timmar. Frågan är bara hur länge man orkar? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0