Fotbollsmatch med en fanatiker, en neutral och en som vill ha oavgjort...

Igår skulle jag bara hem efter jobbet, planen var att lägga sig i sängen och bara dö, typ. Ett samtal från J ändrade på det, hon ville ut och käka. Smart att slå två flugor i en smäll, tänkte Lacrimae och ringde Hbg-M som befinner sig i stan för tillfället (tills han ska till NY imorgon, men det tänker man inte på, det gör en bara bitter och avundsjuk ;)) och det blev en trevlig middag på en uteservering med J, Hbg-M och hans kompis D.

Efter middagen avvek J, för man kan ju inte missa allsång på skansen, eller hur? Suck. Vi övriga gick hem till D för att se matchen som Hbg-M bara inte kunde vara utan. Ganska kul att se någon som är mer fanatisk än en själv när det kommer till fotboll... Han blev helt röd och febrig nästan.. D å sin sida var mer neutral, han håller inte på något allsvenskt lag. Och så jag då, som ville ha oavgjort, för att inte Helsingborg skulle gå om oss i tabellen. Tur att det fanns en del alkohol som kunde hjälpa till att hålla ställningarna...

Behöver jag säga att jag inte direkt var i toppform på jobbet idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0