Rödvinskväll

Sitter och gör en griddel och njuter av ett glas rött. Hade inte tänkt att dricka något idag, då Hbg-M, som är i stan bad mig att köra honom till stället han skulle ut på. Han konstaterade dock att han fått en bra parkeringsplats (varför i helvete får ALLA utom jag parkeringsplats på min gata? Varje gång? Det är förbannat orättvist!!!) och att det var dumt att sumpa den. Han skulle dessutom till något ställe som ligger två tunnelbanestationer längre bort, så det går mycket snabbare att åka kommunalt... Därför tog vi ett glas rött medan han fixade sig, och på den vägen är det. Gott är det i alla fall, nu när jag börjar få smaken tillbaka. Kan nästan säga att jag är frisk då ju (med undantag av att jag är snorig och hostig fortfarande).

Imorgon ska jag käka lunch med en gammal gymnasiekompis som jag inte träffat på hur många år som helst, ska bli skitkul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0