Förkyld utan mina favoritmän

Jag blir som den där mannen i reklamen när jag är förkyld, ni vet, "ni kvinnor snackar om att föda barn..." Det är syndast om mig i hela världen och samtidigt blir jag galet rastlös för att jag faktiskt inte orkar göra någonting. Inte en bra kombination. Mamsy kom över för att hjälpa mig att mäta upp köket och tog med sig middag. Vad hon glömde köpa, som jag beställde var Ben & Jerrys Cookie Dough-glass. Inte roligt. När man är förkyld får man äta glass med gott samvete, och just den glassen är galet god. Menmen, jag får överleva utan killarnas hjälp med en massa te och halstabletter. Och mycket gnäll. Tyvärr verkar mina vänner känna på sig att det är någonting, för nästan ingen svarar i telefon. Kanke lika bra, bör spara rösten.

Ikväll blir det till att mysa i sängen med "djävulen bär prada". Känns som en lagom avancerad nivå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0