Det där med kök

För en vecka sen damp det ner ett brev i lådan. Summa av innehållet var att det är dags att byta spis, eftersom min gasspis inte klarar av naturgas. Woohoo. Hade kanske inte varit ett problem om det inte var för det lilla faktum att min spis är 40 cm bred. Och smalaste som säljs idag är 50. Alltså, riva skåp. Dessutom, om bredden på spisen ändras, måste gasledningen gå annorlunda. Min gasledning är inkaklad under kaklet i köket. Alltså riva bort kakel. Alltså kan man renovera hela skiten på en gång, eftersom kylen ändå måste bytas snart. Alltså dags att slå in en vägg, byta ut alla skåp, kakla om och köpa nya vitvaror för rätt djävla mycket pengar. Visst, skitkul att få köket som jag vill ha det, men billigt? Knappast. Visst har jag sparkapital, men det är liksom till för om toastolen skulle explodera eller något annat nödvändigt. Så nu blir det till att utmana sig själv. Hur mycket kan jag spara de närmaste månaderna för att behöva ta så litet som möjligt från sparkapital? Med andra ord, det lär bli rätt lugna månader med inte mycket utgång i framtiden. Kanske rätt skönt dock. Får väl se hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0